Ověřeno našimi zákazníky
Zákazník: Rychlé dodání.
55555
před 2 hodinami
Šárka: Velký výběr doplňků pro kávovary Saeco
55555
před 4 dny
Zákazník:
44444
před 5 dny
Zákazník:
55555
před 11 dny
Nada: Rychlá dodávka
55555
před 17 dny
Zákazník: Rychlost vyřízení objednávky
55555
před 17 dny
Jsme s dodáním i kvalitou velice spokojeni: Výhoda- opětovné upozornění na vyzvednutí zásilky
55555
před 18 dny
Bob: Velmi rychlé dodání zboží
55555
před 22 dny
Petra:
55555
před 25 dny
Dagmar:
4.54.54.54.54.5
před 58 dny


Další hodnocení

 

Elektronická evidence tržeb

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Evidence tržeb, která spočívá v elektronickém oznámení tržby v době přijetí tržby od zákazníka, může probíhat buď na straně e-shopu, v účetní/pokladním systému prodejce nebo se může na konkrétní tržbu z e-shopu vztahovat výjimka, kdy je evidence nepovinná. Základní rozdělení spočívá v typu platby, případně odběru objednaného zboží:

1. Platby hotově na odběrném místě provozovatele 

Časem evidence tržby by měl být nejpozději okamžik provedení platby, tedy v tomto případě předání hotovosti prodejci. Prodejce by měl být vybaven účetním, pokladním nebo jiným systémem, který umožní přijatou platbu evidovat do systému EET a následně předá zákazníkovi účtenku s povinnými informacemi včetně přiděleného unikátního kódu z evidence. Obchod LepšíVoda.cz v tuto chvíli neumožňuje platbu hotově na výdejním místě v Praze 9 Horních Počernicích. Z tohoto důvodu není nutné ani možné evidovat tržby při kterých by zákazník zboží uhradil hotově na výdejním místě.

2. Bankovní převod

Pro platby bankovním převodem vyjednala Asociace malých a středních podniků výjimku z evidence tržeb a ta zůstává v tomto případě nepovinná. Pokud by chtěl prodejce evidenci provádět, mohla by probíhat ideálně na straně účetního systému, kde probíhá párování přijatých plateb s objednávkami. Vzhledem k tomu, že pro tento typ úhrady je vyjednána vyjímka obchod LepšíVoda.cz tetno typ plateb neeviduje. Dle infomrací z portálu finační správy (www.financnisprava.cz) se tyto platby v současnosti vyznačují vysokou mírou dohledatelnosti a průkaznosti. Takové platby jsou evidovány bankami a banky mají povinnost vydat na žádost Finanční správy výpis z účtu.
 

3. Platba dobírkou (hotově přepravci tj. např. Česká pošta, Geis, Zásilkovna atd.)

Z hlediska evidence tržeb se jedná o další výjimku za předpokladu, že přepravce předává přijaté peníze od zákazníka bankovním převodem. Evidence je tak z podobných důvodů, jako v případě přímého bankovního převodu, nepovinná.

4. Platba on-line

Formální náležitosti pro evidovanou tržbu jsou naplněny mimo jiné v případě, kdy je platba uskutečněna bezhotovostním převodem peněžních prostředků, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat (§ 5 písm. b) ZoET). Tímto bezhotovostním převodem se rozumí provedení převodu peněžních prostředků z platebního účtu, k němuž dává platební příkaz plátce prostřednictvím příjemce ve smyslu § 3 odst. 1 písm. c) bod 3. a § 3 odst. 1 písm. d) bod 3. zákona č. 284/2009 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů. Dle informací Generální finanční správy (www.etrzby.cz) se jedná mimo jiné i o bezhotovostní transakce realizované bez osobního styku zákazníka s prodávajícím, uskutečňované prostřednictvím internetu. Může se jednat např. o placení prostřednictvím platebních bran.

Z výše uvedeného vyplývá, že v případě realizace plateb způsobem dle § 5 písm. b) ZoET dochází v závislosti na možnostech technického řešení k rozdílu v čase, kdy se poplatník může dozvědět o odeslání platby. V případě platby prostřednictvím internetu bez osobního styku zákazníka s prodávajícím s určitým zpožděním, které je dáno objektivními důvody vyplývajícími z technických možností řešení daného specifického režimu internetových plateb. Finanční a Celní správa bude v případech, kdy poplatník není schopen splnit evidenční povinnost v okamžiku stanoveném v § 18 odst. 2 písm. b) ZoET, akceptovat postup, kdy poplatník zašle správci daně údaje o evidované tržbě a vystaví účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu plátce (zákazníka) a jejímu odeslání poplatníkovi.

Z výše uvedeného vyplývá, že provozovatel internetového obchodu LepšíVoda.cz je povinnen evidovat pouze platby kartou online. Tato evidence je realizována prostřednictvím aplikace TEETA. 

Zákonodárce v zákoně č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb (dále jen "ZoET“) nestanovil povinnou formu předávání účtenky. V důvodové zprávě pak připustil i možnost vydávat účtenku elektronicky, nicméně poplatník nesmí vystavit účtenku mimo sféru původce tržby - zákazníka (takovým vystavením není naplněna podmínka podle § 18 odst. 1 písm. b) ZoET), tedy vystavit účtenku po uskutečnění platby bez přítomnosti zákazníka, ani nakládat s účtenkou proti vůli zákazníka. Elektronické vystavení účtenky je dle důvodové zprávy připuštěno především v situacích, kdy je obchod realizován prostřednictvím internetu bez fyzické přítomnosti jednotlivých aktérů transakce. Zákazník by měl být s takovou formou vystavení účtenky předem srozuměn např. tak, že souhlas s elektronickým vystavením účtenky bude součástí obchodních podmínek. V těchto případech je zřejmé, že zákazník je příslušně technicky i znalostně vybaven a v okamžiku uskutečnění obchodu si může účtenku ihned zobrazit na k tomu určeném zákaznickém účtu nebo mu je zaslána přímo na jeho e-mail.

Kompletní informace o elektronické evidenci tržeb naleznete na portále www.etrzby.cz. V případě dotazů o elektronické evidenci tržeb nás prosíme neváhejte kontaktovat. 


LepšíVoda s.r.o. © 2009 - 2017